Adobe Fireworks CS5Ye, Fireworks tidaklah sehebat Photoshop, yang boleh mengedit gambar, hilangkan segala jerawat, tidaklah semegah Illustrator, boleh guna brush untuk membuat design yang menarik. Tetapi, Fireworks ni digunakan untuk memproses fail yang ada extension .PNG. Aku suka guna Fireworks ni sebab benda ni simple je. Sesuai untuk membuat gambar-gambar yang simple lepas tu save dalam bentuk PNG. Kalau nak tahu, kualiti gambar PNG lagi tinggi daripada JPG atau JPEG. Aku memang amat perlukan software ni untuk kerja-kerja assignment..hehe.
Ok, tu jela ceritanya. Nak cuba boleh, silalah download..hehe. Oh ye, Fireworks ni lagi ringan daripada Photoshop dan Illustrator. Ini bukan rekaan. Aku ada 3 software ni dalam pc. Versi CS5..hehe
Comments
:)