Wiring Oh Wiring (Episod Akhir)

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Aku datang lagi membawa cerita baru..haha. Seperti yang sudah aku katakan sebelum ini, aku tidak sempat untuk mengepos cerita baru kerana aku sibuk menguruskan online game aku. Tapi tidak mengapa, aku akan cuba mengupdate blog ini dan juga menjelajah ke blog yang sudah menjadi kawan aku untuk aku komen di kala final exam yang akan mula tidak lama lagi. Dan, kepala otak aku belum boleh terima ilmu-ilmu elektronik kerana belum bersedia..haha. Hari ini aku ingin bercerita mengenai wiring. Pada suatu hari, bertempat di Masjid Tanah. Hari Sabtu, 11 April 2009. Aku menjadi rajin untuk datang wiring walaupun aku berada dalam sesi hari Ahad. Aku datang dengan shafiee untuk melihat group hari Sabtu membuat wiring dan study wiring untuk test hari Ahad..haha. Lalu, aku dan shafiee menjadi seorang supervisor untuk kawan aku untuk group hari Sabtu ini kerana group hari Ahad, salah seorangnya ialah aku dan shafiee telah membuat wiring pada minggu lepas. Boleh baca di sini.

Banyak juga benda yang dapat aku ingat pada hari tersebut walaupun test pada keesokkan harinya dibolehkan membawa toyol (jawapan) tetapi sorok-sorok..haha. Sesudah dapat memahami bagaimana hendak wiring dengan baik sekali, aku dan shafiee pun pulang dengan gembiranya kerana dapat juga input yang berguna. Tidak sia-sia pergi jauh-jauh..haha.


Piji sedang khusyuk menyiapkan kerja wiring pada hari Sabtu.

Esoknya, Ahad 12 April 2009, maka ia merupakan hari terakhir aku untuk kursus wiring ini. Juga merupakan ujian praktikal wiring aku. Maka dengan bermulanya pukul 9 pagi, bermulalah praktikal aku. Dengan berbekalkan air kosong yang disponsor oleh KTYAGA sendiri, aku pun melakukan kerja-kerja wiring tanpa henti selama 5 jam setengah. Mula-mula cool aku buat wiring, bila orang tu cakap je tinggal sejam lagi, terus aku kabut tanpa henti sebab banyak lagi yang tak siap. Penatnya tak perlu ceritalah. Habis basah baju aku. Muka aku merah-merah sebab batuk yang amat kuat kerana kekurangan air..haha. Habis tangan aku tercucuk dengan cutter. Habis darah-darah tangan aku (sikit je..hehe). Habis berselirat wayar-wayar..haha. Dah xde habis dah.


Mereka juga berjaya menyiapkan ujian praktikal wiring.

Tepat jam 2.32 petang, maka berhentilah kerja-kerja wiring aku. Nasib baik aku sempat siap, itu pun dengan bantuan encik ahmad something. Kalau aku buat sorang, memang tak siaplah kerja aku..haha. Selepas berehat selama sejam, maka aku pun bertanyalah kepada orang di situ. Mereka cakap semua lulus dengan cemerlang sekali. Bagus..haha. Di akhir sekali, aku dihadiahkan dengan kad hijau CIDB dengan jawatan General Construction Worker (bagi ayat english baru nampak gempak...haha).


Kad hijau CIDB.

P.S : Baru kena 5 jam setengah dah semput. Belum lagi kena kerja betul-betul..haha
Previous
Next Post »
14 Komen
avatar

kehkehkeh...ala kate ensem,comel,,nape kasik itam itu gambar??haha

Balas
avatar

helena's > sbb gmbo tu xnmpk ciri2 cmtu..haha

Balas
avatar

erm...
ish...
xbek cik reen ktuk piee mcm 2...
die xbsalah..
huhuh...

Balas
avatar

rumate fjie > tp ko gne nme piji..haha

Balas
avatar

5 jam? haha! kena tambah stamina ni!

Balas
avatar

aku tulun xucap time kasih pom..at least bg la KFC ker,MCD ker...aku bkn tulun xikhlas..tp at least bg la pape...aku tulun 2 dah la tramat ikhlas...makcik aku pesan kn.."kalo org tulun kite ngn ikhlas balas la jase ngn KFC or MCD,MARRY BROWN pom ok gak"....

Balas
avatar

ak xgune name piji tp fjie ar...
haha

Balas
avatar

ijechan > tu la psl..stamina lom smpai ke taraf yg sepatutnya lg..haha

Balas
avatar

@SyaZNaN
ntam la kfc plak..tau la dpt duit wiring rm150..haha

@fjie
murni xde kfc maa..haha

@rumate fjie
ntam la..kre ada bnyi2 gk tu..haha

Balas