Windows 7

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog aku. Disebabkan mood untuk study aku belum sampai lagi, aku berjalan-jalan melihat alam Internet yang amat luas ini. Tiba-tiba, aku pun tertaiplah perkataan PDC. Apa itu PDC? PDC ialah Microsoft's Professional Developers Conference yang telah berlangsung di Los Angeles baru-baru ini.

Mana aku dapat perkataan PDC tu? Aku terbacalah satu blog yang menunjukkan screen shot sistem operasi Microsoft yang terbaru iaitu Windows 7. Aku ingat gambar-gambar tu semua hanya tipu belaka kerana sebelum ini juga aku pernah lihat screen shot di laman web mana tah yang menunjukkan interface Windows 7. Tapi yang ini aku yakin betul kerana ia diambil sendiri daripada PDC 2008. Manusia-manusia yang datang ke PDC itu akan dapat pre-beta Windows 7 dalam bentuk DVD dan juga 160GB Western Digital portable hard disk dengan kod (xtau kod apa).

Paparan desktop asal setelah menginstall Windows 7.

Desktop dalam Windows 7. Cool je aku tengok desktop ni walaupun taskbar nampak tak menonjol macam Windows Vista. Tapi buat aku confius dengan tarikh yang dipaparkan. Mungkin saja je kot.


Nak tahu dengan lebih lanjut mengenai Windows 7 dan PDC 2008?
Windows 7 di Wikipedia
PDC 2008 Official Website
Engineering of Windows 7
Windows 7:Mixed reviews from PDC attendees
A first look of Windows 7

Kalau nak lagi senang, google je Windows 7 ataupun PDC 2008. Terima kasih.


Kemaskini 02 Mei 2016

Sistem operasi Windows 10 merupakan sistem operasi yang paling terkini dari Microsoft.
Previous
Next Post »
0 Komen