January 19, 2011

Shoutbox dan Blogger

Hari ini kita bercerita mengenai shoutbox. Shoutbox dalam konteks blog merupakan suatu tempat bagi blogger lain meninggalkan jejak mereka ke sesebuah blog. Bagi blogger baru, mungkin mereka akan excited melihat shoutbox mereka penuh dengan mesej-mesej dari blogger lain. Aku pun sama gak dulu, memang excited melihat shoutbox aku penuh dengan jejak dari blogger lain..haha

"Shout" di dalam "Box". Sumber


Dulu blogwalking memang menarik. Aku boleh katakan yang kesemua mereka yang meninggalkan jejak di shoutbox aku, 99% daripadanya merupakan blogger yang betul-betul memang dah masuk dalam blog aku dan membaca entri di sini. Tapi ianya tidak berlaku sekarang. Aku tak pasti apa yang buat mereka teruja untuk meninggalkan link tanpa datang ke blog. Apa ingat aku tak tahu ke?? hahaha..

Ni kira dah bernasib baik aku dah buang widget Feedjit, widget yang suatu masa dahulu memang legend bagi aku..haha. Kalau tak memang ada je yang aku block dari shoutbox tu. Lastly, aku memang tak berapa heran sangat sekarang kalau ada blogger yang letak link kat shoutbox. Kalau aku rasa suka, aku klik..haha. Tapi kalau ada blogger yang komen kt entri aku, konpem 99.99% aku pergi ke blog mereka.

Comments

tak kisah la .. janji ada orang singgah blog anastasyea =)
Wednesday, January 19, 2011
@ a n a s t a s y e a

ye sy singgah..haha
Wednesday, January 19, 2011
x suka org promote jualan kat shoutout tu..huhu
Thursday, January 20, 2011
yeszaaa... kalau tgk kat blog aku langsung takde shoutbox... so kalau rasa nak aku masuk ke blog korang juga, sila lah tinggalkan jejak di entry mcm mohd nasri ni... confirm aku terjah ke sana...
Thursday, January 20, 2011
@ lea

haha..rmai sgt wt promosi kt shoutbox smpai xtau mne 1 blogger yg btul..haha
Friday, January 21, 2011
@ intankuterpilih

betul2..haha igt nk buang je shoutbox ni tp xpe r..biarkn jela...hahaha
Friday, January 21, 2011