Pintu Suka Hati
Dalam bahasa Inggeris, ianya disebut Anywhere Door. Pintu ini membolehkan Doraemon atau Nobita pergi ke mana sahaja tempat atau masa yang dia nak pergi. Aku pasti jika pintu ini wujud di dunia ini, pasti dunia akan huru-hara..hehe.
Pintu Suka Hati dalam episod Door Out Of Nothing
Take-Copter
Take-Copter merupakan kipas kecil yang diperbuat daripada kayu bamboo digunakan oleh Doraemon untuk terbang ke mana sahaja. Ianya dikawal oleh pergerakan badan. Konsepnya lebih kurang macam helikopter yang digunakan sekarang.
Mesin Masa
Mesin Masa terdapat di dalam meja tempat Nobita mengulangkaji pelajaran. Di sini juga menjadi tempat Doraemon dihantar dari abad ke berapa tah aku tak ingat ke rumah Nobita. Mesin ini sesuai digunakan untuk kembali pada masa yang lampau atau masa akan datang. Aku ingat lagi ada 1 episod di mana Nobita dan Doraemon pergi ke zaman akan datang, time tu semuanya berteknologi tinggi. Adakah dunia akan menjadi sebegitu pada masa akan datang? Entahlah..hehe
Tiga gadjet di atas itu merupakan gadjet yang biasa digunakan oleh Doraemon dalam kesemua episod Doraemon. Jadi, biasanya setiap episod kita akan melihat satu gadget baru yang diperkenalkan Doraemon dan salah satu gadget daripada senarai di atas..hehe
Comments
hehe
suka tengok doreamon
leh berangan jap
haha..tu la..
ble tgk doraemon konpem berangan nk gadjet mcm doraemon pny..haha
;)
Saya minat doraemon, tapi lebih meminati siri cerita panjang. Kisah Kubu Hantu Bawah Laut membuatkan saya tahu tentang Segitiga Bermuda dan suka membaca kisah misteri bermuda triangle ni. Kisah Kelahiran Negeri Jepun pulak membuatkan saya tahu tentang keadaan geografi zaman dahulu kala. Lagi pun fakta dalam cerita doraemon ada yg boleh pakai. ;)
Tapi kata ayah saya ; "Ngarutlah cerita Doraemon ni..".
Hahaha. Saya tetap suka doraemon. ;D
kalau boleh nak pintu suka hati!!
i hope i can have it. ;)
same la aku..time tu ada kt tv1 pukul 7 mlm..haha
yeke? bahaya gk kalau pintu tu btul2 jd..huhu
cerita panjang doraemon banyak yg tak berape best..mungkin sebab cerita panjang banyak berkisar tentang adventure doraemon dan kawan2 so tak banyak gadget yg ada..berbanding dgn cerita pendek, menarik sbb kita memang tertunggu-tunggu gadget ape yg doraemon nak keluarkan utk episod tu..hehe
tapi memang betul la, cerita panjang doraemon banyak based on true story tapi dorang re-create balik supaya match dgn cerita doraemon...
yeah..doraemon memang best..the legend of anime..hahaha
nk wtpe pintu suke hati? nk usha org?
hahaha...
cter pndek best sbb brdebar2 tggu gadget ape yg doraemon nk kuarkan..hahahaha