Disebabkan aku dari kecik lagi sudah bermain game, kena pulak aku bermain game menggunakan Playstation, memang nafsu aku bergelora untuk mendapatkan PS2. Bukan ape, banyak game yang ada jalan cerita dalam Playstation tetapi untuk sambungannya, kau perlu beli PS2 sebab game sebegitu telah dibuat khas untuk Playstation 2. Walaupun begitu, aku sudah ada cara untuk bermain game PS2, iaitu menggunakan emulator. Emulator itu adalah PCSX2..hehe

Emulator PCSX2 untuk PC.
Emulator sudah ada, aku pun sudah selesai mengsetup emulator itu. Tetapi setakat ini, emulator dalam laptop aku hanya berjaya run dari PS2 bios. Ala, yang keluar menu memori kad dan sistem tu..hehe. Itu je yang aku berjaya buat, bila nak run game je boleh run tapi slow nak mampos. Mungkin spec laptop aku tak sesuai kot untuk run game guna emulator ni, tapi aku nak cuba gak sampai boleh.

Splash screen untuk Playstation 2.
Usaha tangga kejayaan..hehe
Comments
sy beli 2nd hand je..dr abang sendiri lak tu,dpt bawah RM400..lengkap dgn macam2 game sekalik dia bagi..hehe..sy suka main THe Sims.anak saya dok main Spongebob,Barbie,Dora la..standard bebudak..
PS2 tu dah bertahun2 gak,sejak saya baru anak sorang lagi..skrg dah 4 org :)
slamat mendapatkan PS2 yg sebenar...
wahh murah la tu..nnti klau jual ps2 hrge bwh rm400 recommend kt sy..hehe
gambar lagi power :)
perghh..upsr dh dpt ps2..ak upsr dlu dpt ps je..tu pn dh nazak..haha
ps3 mhal..hehe
emulator tuk main games ps2.. tpi tak prnah yg berjaya.. so bkan mslah komputer kau..
n lgi satu.. malunye main ps2.. org dh main ps3 maa..
PS2=PES 2010= Cam kartun bermain bola