February 11, 2010

Playstation 2?

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Cerita kali ini aku akan bercerita mengenai konsol game popular iaitu Playstation 2. Aku belum pernah lagi memiliki PS2 sejak dia keluar pada tahun 2002 kalau tak silap aku. Time tu harga PS2 nak dekat RM1k +++ gak la. Lepas itu, macam biasalah, harga semakin turun dan turun lagi sehingga sekarang ini aku dengar harga PS2 hanya RM400 lebih je..hehe.

Disebabkan aku dari kecik lagi sudah bermain game, kena pulak aku bermain game menggunakan Playstation, memang nafsu aku bergelora untuk mendapatkan PS2. Bukan ape, banyak game yang ada jalan cerita dalam Playstation tetapi untuk sambungannya, kau perlu beli PS2 sebab game sebegitu telah dibuat khas untuk Playstation 2. Walaupun begitu, aku sudah ada cara untuk bermain game PS2, iaitu menggunakan emulator. Emulator itu adalah PCSX2..hehe


Emulator PCSX2 untuk PC.

Emulator sudah ada, aku pun sudah selesai mengsetup emulator itu. Tetapi setakat ini, emulator dalam laptop aku hanya berjaya run dari PS2 bios. Ala, yang keluar menu memori kad dan sistem tu..hehe. Itu je yang aku berjaya buat, bila nak run game je boleh run tapi slow nak mampos. Mungkin spec laptop aku tak sesuai kot untuk run game guna emulator ni, tapi aku nak cuba gak sampai boleh.


Splash screen untuk Playstation 2.

Usaha tangga kejayaan..hehe

Comments

saya baru bbrp bulan beli PS2 utk saya dan anak2 main..encik suami pun buleh la join sesekali..hehe
sy beli 2nd hand je..dr abang sendiri lak tu,dpt bawah RM400..lengkap dgn macam2 game sekalik dia bagi..hehe..sy suka main THe Sims.anak saya dok main Spongebob,Barbie,Dora la..standard bebudak..

PS2 tu dah bertahun2 gak,sejak saya baru anak sorang lagi..skrg dah 4 org :)

slamat mendapatkan PS2 yg sebenar...
Thursday, February 11, 2010
@♥ Ummi Hanie ♥

wahh murah la tu..nnti klau jual ps2 hrge bwh rm400 recommend kt sy..hehe
Thursday, February 11, 2010
ps2 saye p0n lme gak..he3 upsr 4a bpak belikan...skunk dah f0rm 4 dah p0n...msih ade lg...keh3
Thursday, February 11, 2010
jom dapatkan PS3 ..
gambar lagi power :)
Thursday, February 11, 2010
@AnWaRnAiM

perghh..upsr dh dpt ps2..ak upsr dlu dpt ps je..tu pn dh nazak..haha
Thursday, February 11, 2010
@hydir

ps3 mhal..hehe
Thursday, February 11, 2010
Masih guna ps2 w/pun ada ps3 sbb ps2 tu aku kumpul duit mase blajar dulu..sayang woo..
Friday, February 12, 2010
Gamers
encik nasri.. aku lgi dulu dh try psx tu..
emulator tuk main games ps2.. tpi tak prnah yg berjaya.. so bkan mslah komputer kau..

n lgi satu.. malunye main ps2.. org dh main ps3 maa..
PS2=PES 2010= Cam kartun bermain bola
Tuesday, February 16, 2010