February 16, 2010

Apa Yang Bermasalah?

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Masalah merupakan suatu perkara yang tak dapat dielakkan lagi oleh semua manusia. Walaupun ianya hanya masalah, tapi ia boleh berkembang lalu terjadilah masalah besar yang merugikan semua pihak..haha. Ape la aku cerita ni. Ok, berbalik pada tajuk tersebut, mari kita tengok "About Google Chrome" punya windows.

Google Chrome up to date


Sudah tengok? Bagus. Aku tak tahulah apa masalah Google Chrome aku ni. Kejap-kejap crash, kejap-kejap dia tutup sendiri tanpa ada rasa bersalah pada aku. Tengah syok-syok tengok entri blog orang, dia tutup sendiri membiarkan aku diselubungi rasa terpinga-pinga melihat benda alah ni.

Whoa!


Sempat melawak pulak Chrome ni. Geram pulak aku. Nasib baik ada fungsi restore now yang membolehkan aku meneruskan misi membaca entri di blog orang. Ada la beberapa entri yang aku rasa menarik lalu banyaklah tab yang aku buka. Sementara menunggu blog lain loading, aku baca 1 entri di blog orang. Keluar benda alah ni pulak.

Skema pulak dah


Lalu, aku tanya Google Chrome, "Ko ni nape asyik tutup je? Gile ke sawan?
Chrome menjawab "Camne aku tak crash, hang dok baca entri tapi blog depa yang lain banyak masalah nak load.."

Persoalan ini aku tujukan pada kau yang membaca entri ini. Adakah Chrome aku atau banyak blog yang bermasalah nak load? Ada blog yang aku baca mengenai luahan penulis yang tak suka kepada beberapa blog kerana berat dan menyusahkan tapi belum pun sempat blog penulis itu nak habis load, Chrome aku crash. Adakah penulis itu meluahkan rasa tak puas hati pada blognya yang menyebabkan Chrome aku crash atau blog orang lain? Sekian terima kasih.

Comments

maybe google chrome anda nih version lama kot. try la carik latest version. :)
Tuesday, February 16, 2010
Anonymous
saya juga bersependapat dengan incik aidi...

sejak menggunakan chrome yang baru..masalah crash tidak berlaku lagi..syukur Alhamdulillah [sila baca dengan gaya makcik bio aura]
Tuesday, February 16, 2010
@Aidi-Safuan

haha..ni msti xtgk gmbo 1st ni..
ke mmg ade versi bru? 4.1? 4.2?
Tuesday, February 16, 2010
@Sir Marcello

syukur alhamdulillah..
hehe...
Tuesday, February 16, 2010
chrome akan kerap crash jika site tersebut ada script or plugin yang tak update ... banyak kali chrome crash semasa anda blogwalking ..

cuba anda buka website yang popular dan utama, konfirm x crash punya .. bila buka blog yg macam2 tu je yang akan crash cepat ..

boleh juga clear kan cache pada chrome anda :)
Tuesday, February 16, 2010
Anonymous
nie versi gua - 5.0.317.2 [sapa tah yg lagi out of date?]
Tuesday, February 16, 2010
Perkara yang sama turut berlaku pada aku. Google Chrome asyik crash je time aku nak view blog....especially blog yang terlampau banyak benda sampingan(widget).
Tuesday, February 16, 2010
@hydir

haah..kdg2 ak blogwalking chrome akn crash..
tp ble ak bkak facebook pn kdg2 crash gk..hehe
Tuesday, February 16, 2010
@Sir Marcello

chrome 5 dh full release ke?
setahu aku bru beta...
Tuesday, February 16, 2010
@Mimpi

yes betul..
ada widget yg mmberi mslh kpd chrome smpai dia crash...
Tuesday, February 16, 2010
hak ala....dah tau crash brtukar la ke browser lain...dok pikiaq2 knp gini knp gitu wat pa...??? aku guna mozila ffox xda masalah... hg cek la dlm wiki, mozila ffox pling power...ajemi
Tuesday, February 16, 2010
@Ajemi

ak ada 3 browser..
chrome, firefox, ie8
smua ak gne..hahaha
Tuesday, February 16, 2010
ni masalah comp kot
pernah kene gak
cume CARA die je lain


jom join contest, 4 hari lagi tinggal untuk menang 50 pound!
klik sini : weekend@sheffield
Tuesday, February 16, 2010
guna yg baru
Tuesday, February 16, 2010
ku da lama guna chrome.. ehehe.. ok je
Tuesday, February 16, 2010
hahahaa~
kalo imma plak,
WINDOWS EXPLORER HAS STOPPED WORKING !
sengal wei~~~~~~
ntah ape la masalah pon x taw!
Wednesday, February 17, 2010
@joegrimjow

apakah CARA dia yg len tu?
tkr browser or windows? hehe
Wednesday, February 17, 2010
@hans

lupekan yg lain..hehe
Wednesday, February 17, 2010
@Jard The Great

mgkin chrome syg sgt pd cik jard..hehe
Wednesday, February 17, 2010
@^ ZuMaWaMBa ^

rsenye tu simptom windows bengang sbb xnek gaji..
tu yg stop working tu..cbe bg nek skit gaji dia xdela dia stop working je..hehe
Wednesday, February 17, 2010
saya tak gunekan yang ini..jadi tiada masalah setakat nih..boleh??hehehe
Wednesday, February 17, 2010
Masalah Chrome ni dah ade ke punca2 ianya berlaku? coz chrome aku memanjang crash je.. ke tak serasi dengan komputer? ngengade tul.. skang ni aku gune brower SRWare Iron ringan dan lebih laju..cuma ianyanya masih baru.. hampir sama dgn Chrome..
Friday, January 28, 2011