Beberapa Peranti Sony

Dua jenis smartphone dan sejenis konsol game. Gambar di bawah ni aku ambik dari kedai Sony Center di Aeon Bandaraya Melaka. Berdasarkan pemerhatian aku, harga Playstation 4 tidak berubah semejak dari masa pelancaran sehingga sekarang. Kalau ada duit lebih boleh beli ni, lepas itu main puas-puas di rumah semasa tidak bekerja untuk menghilangkan segala ketensionan.


Sony Xperia C3

Sony Xperia C3 merupakan smartphone yang berkonsepkan telefon selfie iaitu ianya sesuai untuk mereka yang suka ambik gambar selfie. Tapi lagi best kalau dia buat kamera depan 20MP, tu baru betul selfie..haha

Ciri-ciriSpesifikasi
Cip mikropemprosesSnapdragon 1.2 GHz Qualcomm 4 teras
Memori1 GB
Paparan5.5 inci dengan paparan IPS HD (1280x720)


Sony Xperia Z2

Sony Xperia Z2 pula merupakan kesinambungan daripada peranti keluarga Xperia Z dari Sony. Aku dah ada Xperia Z jadi bila tengok harga Xperia Z2 ni aku rasa macam terhina enset Z aku..haha.

Ciri-ciriSpesifikasi
Cip mikropemprosesSnapdragon 2.3 GHz Qualcomm MSM8974AB 4 teras
Memori3 GB
Paparan5.2 inci dengan paparan TRILUMINOS™ HD penuh (1920x1080)


Sony Playstation 4

Last time aku main Playstation semasa aku form 5, itu merupakan masa terakhir Playstation versi pertama menamatkana riwayat hidupnya. Harap-harap aku boleh memiliki konsol ini kerana konsol ini terlalu power jika dibandingkan dengan konsol Playstation aku yang dulu itu. :P

Ciri-ciriSpesifikasi
Cip mikropemprosesx86-64 AMD “Jaguar” 8 teras kuasa rendah
Memori8GB GDDR5
Storan500GB cakera keras terbina


Lokasi : Sony Centre, Aeon Bandaraya Melaka
Previous
Next Post »
0 Komen