Bangunan 3D dalam Google Earth

Kita semua tahu bahawa Google Earth ada satu ciri-ciri yang istimewa yang membuatkan ianya unik. Bangunan 3D. Ciri-ciri ini bukanlah semua negara ada, bagi aku ciri-ciri ini mungkin ada di sesebuah negara yang amat maju, contohnya Jepun. Negara Jepun ni bukannya kesemua pelusuk tempat dia maju, ada juga tempat yang bebas daripada segala pembangunan, ada ladang ada kawasan tanah lapang ada gunung..hehe. Tengoklah gambar ni, aku ambik dari Google Earth dalam pc aku..hehe



Cantik kan tengok bangunan-bangunan 3D di tepi pantai. Aku tak ingat lak nama tempat ni, tapi kalau tak silap aku ni kawasan yang dekat gak dengan gempa bumi 9.0 skala Ritcher tu. So, untuk tengok perubahannya, tengok gambar di bawah ni. Aku ambik dari Google Earth, update lepas gempa bumi dan tsunami..hehe



Amacam? Hilang bangunan 3D tadi. Ada serpihan je kot..hehe. Ok tu je nak cerita. Aku rasa banyak laman web yang dah paparkan keadaan Jepun sebelum dan selepas gempa bumi dan tsunami. Kira ada guna jugalah Google Earth ni, bukan sekadar suka-suka je ye..hehe
Previous
Next Post »
2 Komen