Retro - Zaman Bermulanya Crack

Ceritanya begini. Aku mula-mula diperkenalkan dengan komputer pada tahun 2001. Time tu kelas komputer. Seriusly, aku terkejut time tu bila tengok hampir semua budak kelas aku laju gila menaip menggunakan keyboard. Aku masih lagi terkial-kial mencari huruf-huruf yang bersepah kt keyboard tu. Itu dulu.

Selain daripada semua jenis software Microsoft Office yang aku belajar, aku belajar juga software yang agak advanced sikit. Dulu namanya Macromedia Flash, Macromedia Fireworks dan Macromedia Dreamweaver yang sekarang sudah menjadi sebahagian daripada keluarga Adobe. Flash dan Fireworks je yang aku belajar dari kelas, Dreamweaver aku belajar sendiri.

Sebahagian daripada keluarga Macromedia sebelum masuk Adobe


Nak dijadikan cerita, time tu adik aku masuk contest membuat website astronomi. Dengan riangnya aku install ketiga-tiga software tu. Software-software itu hanya memerlukan product key je untuk mengactivate, tidak lebih dari tu. Sampailah apabila aku membeli software SwishMAX yang pirate punye, sesudah aku install aku tak boleh guna sebab dia mintak activation code. Puas aku mencarinya di internet.

Sesudah lebih kurang 6-7 jam aku mencari, aku pergi ke kedai dan bertanya kepada pekedai tu bagaimana nak install SwishMAX. Dia dengan selambanya memberitahu "haiyya..lu install pastu copy file dali folder crack maa. Paste kt tmpt lu install itu SwishMAX "..haha. Sampai sekarang aku teringat kisah ni..haha
Previous
Next Post »
6 Komen
avatar

oooo
begitu...
dulu pun biasela lambat nak menaip
skang
pantas!,
xD

Balas
avatar

kite masih typo.sebab konon laju..hehe

Balas
avatar

@ Eazy Izzuddin

haha..skg msti lg pntas drpd cahaya..haha

Balas
avatar

@ mademoiselle azieshakespeare

eh xkn la..cikgu msti pndai menaip..haha

Balas
avatar

@ cik helena

typo cikhelena amt pelik skli..hahaha

Balas