Penggunaan Secara Maksimum

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Tajuk entri ni memang tak boleh blah..hoho. Bila kita memiliki sesuatu (bukan seseorang), kita pasti akan menggunakannya secara maksimum yang mungkin, mungkin di luar jangkaan manusia yakni kita. Bila kita terlalu excited menggunakannya secara maksimum, kemungkinan benda itu akan rosak adalah tinggi. So, kita terasa takut untuk menggunakan secara maksimum.


Laptop aku semasa aku menaip entri ini.

Itu gambar laptop aku. Laptop aku jenama Acer model Aspire 4720 yang dibeli pada tahun 2007 iaitu time aku mendapat duit PTPTN secara penuh, RM3000. Sekarang sudah tahun 2010, maknanya aku sudah menggunakan laptop ini selama hampir 3 tahun. Laptop ni sudah mengalami banyak mimpi buruk bersama tuannya. Paling teruk ialah bila laptop ini jatuh dari katil dalam keadaan meniarap..haha Aku tak geti nak beritahu camne situasi laptop aku, cuma kau bayangkan laptop bertelangkup membentuk huruf A..hehe


Rating rendah je, asal boleh bukak dah la..haha

Aku pernah juga membiarkan laptop ini tidak shut down selama seminggu kerana time tu aku gila download. Laptop aku ni juga pernah dihantar ke Acer Center gara-gara pin dalam lubang tempat cucuk adapter yang tertanggal..haha

Akhir sekali, laptop aku sudah merasa Windows XP Home Edition (original), XP Professional, Windows Vista Ultimate dan sekarang ni Windows 7 Ultimate. Sekian terima kasih..hehe

P.S : Beli mahal2 pun kalau cepat rosak baik buang dalam tong sampah jela..haha
Previous
Next Post »
6 Komen
avatar

xpela beli mampu milik aje boleh kan..
singgah sini i follow..

Balas
avatar

@ soclose2213

bli yg mmpu je..aslkn xcpt rosak..haha
i follow too..hoho~~

Balas
avatar

whoa..
mmg pengunaan secara maksimum...
hehe

laptop ku compaq dr thn 2007 smpi skang gak..
but...
still maintain windows vista home dulu smpi skang...
xD

Balas
avatar

@ Eazy Izzuddin

haha..bgus2..kne jge elok2 laptop ko tu..

Balas
avatar

salam ,

dahsatnya SEMINGGU x shut down !
sy igtkan sy punye dah abis dahsyat bile x shut down dr pg sampai mlm..biorkn sleep je :p

Balas
avatar

@ Ummi Hanie

sleep tu kre ok lg la..jimat elektrik..haha

Balas