Gila Pacman

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Tahun ini Pacman akan menyambut ulangtahun yang ke 30. Aku antara peminat fanatiknya. Aku tak tahu kenapa aku boleh minat dengan Pacman dan bininya Ms Pacman. Start aku main game Pacman kira-kira 10 tahun yang lalu, time tu aku main game bini dia, Ms Pacman menggunakan konsol game Sega.


Ms Pacman klasik, sangat popular pada zaman dulu.

Dalam game ni, ada 30 stages yang perlu aku tempuh, buah-buahan ada 7 tapi special bila main pada level 14, keluar sayur macam broccoli sekali ngap dapat 20000 points..haha. Sayur tu memang banyak points tu sebab dia keluar sekali je. Bila dia nak keluar tu, hantu-hantu memang laju la cari aku..hoho.

Ms Pacman Maze Madness

Ni game Pacman yang moden. Lepas aku beli Playstation, aku main gak games Pacman tapi cam biasala, aku main game bini dia, Ms Pacman Maze Madness. Track dia memang moden la, hantu-hantu dia pun moden. Nak lawan bos dia iaitu Goblin, aku perlu mengelak dari terkena bom yang diletakkan di atas batu dan melompat menggunakan spring..hoho.


Pacman World di Playstation.

Akhirnya, aku berjaya mendapatkan game suami Ms Pacman, Pacman World je tajuk games ni..haha. Game ni best gak sebab Pacman bebas bergerak, takde track2 dah. Cuma bila aku masuk pintu gambar sayur broccoli, baru aku main track pacman..haha. Misinya kena selamatkan seluruh keluarga Pacman dari Tocman yang jahat..hehe.

Ahh, aku cakap pun tak gune gak. Kena try la games-games ni baru tahu betapa kuatnya pengaruh Pacman sekarang..hoho. Jangan risau, kau boleh guna emulator Playstation seperti yang aku pos dalam entri ini untuk bermain game Pacman dan Ms Pacman Maze Madness dalam pc..hehe.
Previous
Next Post »
1 Komen
avatar

hahhaa.. pacman.. tp memang syok arr

Balas