Bulu Tangkis

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Pada tarikh 14 Mei 2010, maka tamatlah siri perjuangan skuad Piala Thomas Malaysia dengan kekalahan 3-0 ke atas China. Aku tidak mahu bercerita dengan lebih lanjut mengenai match ini kerana sememangnya ramai blogger sudah mengupdate blog mereka dengan cerita ini.

Bulu tangkis dibuat hiasan lampu. Sumber


So, aku ingin kembali ke zaman silam. Waktu itu aku form 1. Muka memang sangat innocence..haha. Aku tak pernah tahu pun raket badminton mempunyai pelbagai jenis berat mengikut citarasa tuan empunya raket itu.

Lepas aku ditawarkan ke MRSM Serting, dalam surat tawaran tu dilampirkan sekali barang-barang yang disuggestkan untuk dibeli. Antaranya raket badminton. Mak aku pun terus mencari raket terbaik untuk diberi kepada anaknya. Jenama Yonex B450. Ala raket biasa je. Tak macam sekarang, macam-macam jenis raket ada.

Yonex B450.


Bagi aku, aku suka menggunakan raket itu..hoho. Sehinggalah aku naik form 3, baru kutahu ada raket yang lebih ringan daripada raket aku. Aku guna raket member aku. Sekali aku smash melayang jauh shuttle itu sebab aku dah biasa guna raket berat. Aku rasa seperti memegang lidi, tak dapat nak agak kekuatan yang aku perlukan untuk kawal raket ringan. Akhirnya, aku stick pada yang satu. Yonex B450 ^_^


P.S : Berat raket tu kalau tak silap aku lebih 100 gram.
P.S.S : Raket tu dah takde sebab sudah patah akibat permainan ganas tuannye.
Previous
Next Post »
4 Komen
avatar

ko ade main badminton ke dulu??nice~

Balas
avatar

@amir

ada la..ak men strt form smpai form 3..nek form 4 smpai form 5 slow skit sbb men bola plak..haha

Balas
avatar

haha pesal aku pun xtau neh haha




anda follower saya? sila ambil award anda!

Balas
avatar

@miss hav0c

ha tu la ko..ko kne tau..hahahaha
emm ok..nnti akn ditempek di sini...

Balas