Windows 8?

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Aku pasti ramai yang sudah atau sedang menggunakan Windows 7, sistem operasi terbaru dari Microsoft. Sesuai dengan banner blog pada kali ini..hehe. Memang tak dinafikan Windows 7 memang terlalu berbeza jika dibandingkan dengan Windows Vista dari segi kelajuan atau respon sistem tersebut. Windows 7 hanya makan sebanyak 30% RAM sahaja manakala Vista makan sebanyak 50%-70% sesudah startup. Windows XP semestinya paling laju kerana hanya menggunakan 10%-20% RAM sahaja.

Windows 7 Boot Screen. Source : Tech Blog


Banyak spekulasi telah dibuat mengenai tahun kemunculan Windows 8. Banyak gak laman web yang aku baca mengenai Windows 8. Ada yang mengatakan bahawa Windows 8 bakal mengubah dunia pengkomputeran pada masa kini kerana buat pertama kalinya Windows 8 diperkenalkan dalam 128-bit. Ini bermakna pengguna yang menggunakan 32-bit based PC mampu mengangakan mulutnya kerana tidak boleh menggunakan Windows 8.

Dah la, aku taknak cakap banyak pasal Windows 8 kerana aku pun mungkin ternganga kerana tak boleh guna Windows 8 dalam laptop aku. Tengok jela video-video yang aku kutip dari Youtube.




Yang ni best..haha


Previous
Next Post »
4 Komen
avatar

dah ade ke?napa saya taktau pon..hoho

Balas
avatar

:) :) :) sharing is power
aku tunggu windows 8888
mesti banyak ong nyer

Balas
avatar

baru je window 7 dah window 8 pulak..

Balas
avatar

uihh!!!
window 7 pun xabis explore lagi..
dah nk kluar window 8....
pesat nya perkembangan dunia IT ni

Balas