Setahun Sudah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Harap-harap kau semua sihat dan dijauhi segala malapetaka. Hari ini hari Rabu bersamaan dengan 14 Oktober 2009. Hari yang bersejarah bagi blog aku kerana usianya sudah mencecah setahun..hehe. Bersejarah juga bagi blog aku kerana kulitnya sudah aku salin menjadi baru, warna putih yang suci lagi murni..hehe. Tetapi kau semua jangan risau kerana perkataan coklat masih lagi ada di title bar pelayar internet kau cuma ayatnya yang lain sedikit..hehe. Nanti aku cerita detail lagi. Ini baru intro. Untuk menyingkap sejarah blog aku yang baru berusia setahun jagung, aku ingin mencopy kembali entry pertama aku yang mula diterbitkan di alam maya ini. Kau boleh lihat perbezaan antara taipan aku dulu dan kini. Biasalah, orang sudah semakin matang..hehe. Jom kita baca.

Setahun jagung yang sodap. Sumber : World Community Cookbooks



Blog Pertama

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Bersyukur kita ke hadarat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapatlah saya mempunyai blog sendiri. Setelah beberapa hari atau bulan mahupun tahun saya hanyalah menjadi pembaca blog orang tetapi kini saya telah menjadi seorang blogger dan berjaya mereka 1 blog yang tidak seberapa ini. Terima kasih kepada Blogger Template kerana menyediakan template yang boleh saya gunakan dalam blog saya.

Saya juga mereka blog sendiri sempena hari ulang tahun kelahiran saya yang ke 20 pada 14 Oktober 2008. Sudah 20 tahun saya berada di Bumi ini dan tentunya banyak kenangan yang saya tidak boleh lupakan dari mula saya lahir hinggalah sekarang (aku tau ke time aku lahir apa yang berlaku). Ada orang cakap umur 21 tahun baru bebas, bebas dari tanggungjawab ibu bapa, bebas dari segi undang-undang. Saya hanya mampu mendengar sahaja (ada la orang terasa bila baca blog aku ni).

Akhir sekali, saya mengucapkan selamat datang kepada semua pembaca blog yang sudi berkunjung ke blog saya yang tidak seberapa ini tidak kira walaupun dimana anda berada. Kepada sesiapa yang berkongsi tarikh lahir yang sama dengan saya, saya mengucapkan selamat menyambut hari lahir dan semoga menjadi seorang manusia yang berguna tidak kira kepada keluarga, masyarakat, negara dan juga agama.

P.S : Perghh skiima gile blog aku.

Komen aku : Memang skema taipan aku waktu itu sebab aku belum mengenal dunia blog sepenuhnya..haha.


Bersalin kulit

Sebelum menjelangnya 14 Oktober 2009, aku sudah mula menjalankan projek menukar template blog aku. Aku pernah test beberapa template dalam blog aku ini (siapa yang sempat tengok template itu aku bagi hadiah..haha) supaya templatenya tidak bersepah-sepah. Template ini bukan aku reka tapi ambil dari Deluxe Template dan aku ubah sedikit design dengan menambah post footer sebagaimana yang kau boleh tengok di bahagian bawah entry. Ada emel pos iaitu kau boleh pos entry ini ke emel orang yang kau nak..hehe. Pastu ada share on Facebook di mana fesbuk merupakan tempat aku bersinggah. Ada juga twit this iaitu kau boleh twit entry dengan Twitter.

Aku rekomen kepada kau yang ingin mengomen di dalam blog aku supaya menggunakan id yang kau guna untuk login blog kau kerana sistem Blogger sudah diupgrade dengan avatar orang yang mengomen akan ditunjukkan, sama seperti Wordpress. Kau boleh lihat entry sebelumnya yang ada komen..hehe. Bahagian header pula, aku tak tahu nak letak apa kat situ..haha.


Akhir kata...

Aku ingin menyatakan rasa kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana dengan berkat-Nya aku masih lagi boleh menaip dengan baik sekali dalam blog. Terima kasih kepada mereka yang berkunjung ke blog aku. Aku tahu template coklat itu memberatkan page untuk loading jadi aku tukar template ini. Aku rasa sudah laju tapi tak tahulah orang lain..hehe. Sekali lagi aku ucapkan terim kasih kepada semua.

Cuba teka apa yang pelik dalam gambar ini? Hehe...


Previous
Next Post »
4 Komen
avatar

ramai dah nak sambut anniversari da ni
heheee

keep bloggin yaa

Balas
avatar

happy anniversary...kt pn xtaw dh brapa usia blog sendiri..huhuuuhhu

Balas
avatar

Huduhnya blog kamu ni...hehe... Tp putih meme semak doh. Bagu2 kawe suko ye ni...

Balas