Wiring Oh Wiring (Episod 2)

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Beradanya saya di alam maya ini adalah untuk memberitahu para-para sakura pembaca yang amat budiman serta ikhlas untuk mempunyai internet untuk membaca blog aku yang coklat ini pada esok harinya aku akan menghabiskan kursus wiring (Jika hendak baca episod 1) yang aku gatal-gatal masuk anjuran CIDB. Esok merupakan hari terakhir aku berada di Kolej Teknologi Yayasan Alor Gajah atau KTYAGA cawangan Masjid Tanah. Selepas ini aku akan melihat KTYAGA dari luar sahaja kerana aku tiada kaitan lagi dengan institusi itu..hehe (Harap-harap Mr. K tidak membaca pernyataan aku ini). Tamat pemberitahuan. Pagi tadi macam luar biasalah aku pergi ke Masjid Tanah untuk memenuhi kedatangan bagi kursus wiring CIDB. Jika tidak kerana adanya forum etnik itu, aku sepatutnya datang pada hari Ahad lepas. Disebabkan Ahad lepas aku tidak datang (budak kelas aku tidak datang), jadi hari ini aku (dan budak kelas aku pada hari Ahad) kena datang pada hari Sabtu. Dipendekkan cerita lepas aku sampai di Masjid Tanah, aku menghentam roti canai dan air milo panas.


Tapi ini makanan encik ayie.

Aku dapat rasakan yang hari ini merupakan hari yang paling penat sekali dalam sejarah aku datang kursus wiring CIDB ini. Berlari-lari aku dan shafiee menyiapkan tugasan yang diberi. Memang penat sekali. Aku cat rumah dulu pun tak penat sampai macam ni sekali..haha. Dah la ada peristiwa buruk berlaku pada aku. Klip pada pensel kontot aku patah. Baru je aku couple dengan pensel kontot itu 2 bulan, dah patah. Sedih aku tengok..wawawa. Sudah. Aku tak larat nak taip panjang-panjang entry ini kerana jari aku pun menjadi mangsa kepenatan.


Apabila jari menjadi mangsa keadaan sekeliling.

Akhir sekali, bolehlah aku simpulkan bahawa mereka-mereka teramat serius dalam menyiapkan tugasan yang diberi..haha. Kebiasaannya kita akan lihat mereka ini sentiasa ceria dan tersenyum sahaja walaupun assignment dan lab report sepatutnya dihantar dalam masa terdekat ini.


Ahmad Hafizi dengan muka bengisnya.


Encik ayie dengan muka cerianya kerana kepenatan.

Akhir sekali lagi, esok merupakan hari terakhir aku. Esok merupakan ujian praktikal wiring. Harap-harap aku lulus kerana ia membolehkan aku mendapat sijil dan kad hijau. Sijil boleh aku gunakan untuk mendapatkan kerja di kala ekonomi yang macam Bode Plot.


Episod Wiring Oh Wiring

Wiring Oh Wiring
Wiring Oh Wiring (Episod 3 - Edisi Khas)
Previous
Next Post »
18 Komen
avatar

GOOD LUCK bro..

semoga lulus dgn cemerlang gemilang dan terbilang!

kuihkuih..

Balas
avatar

m[i]era > ble lulus bru bleh jd cemrlang gemilang dan terbilang..
kuikui

Balas
avatar

fjie > ala lek r..slh 1 cre nk promote mke ko..haha

Balas
avatar

en wiring..
hee X)
kalau lappy saye punye build in fan x berfungsi, nape er?
mahal x nk repair?

Balas
avatar

nur-al-AIN > ooo..ada gk mmber kne cmtu..klau xsilap klau anta kt kedai kne bayau dlm rm30 sbb nk msukkan cecair penyejuk..
build in fan xberfungsi tu sbb bnyk sgt habuk..mngkin lappy tu diletakkan dlm keadaan yg udara xleh nk kuar masuk dgn lancar..hehe

Balas
avatar

alahai kecian sama itu jari2..
hihi

sodap pulak tgk roti canai tu...

Balas
avatar

wah..wiring ek yg awk buat...??bt yg terbaik okeyh :p good luck ;)

Balas
avatar

lea > ksian la sbb tu jari sy..haha roti canai itu mmg sodap utk dimkn..hehe

Balas
avatar

Cik Angah > x..wiring ni sje je amik..kursus sampingan..hehe

Balas
avatar

dapnyee roti canai..hehe..lapau2..

Balas
avatar

semoga berjaya dan teruskan usaha..
i like roti canai :)

Balas
avatar

pinky_funky > sodap tu..lapau ke? g beli roti canai..hehe

Balas
avatar

Shitsurei shimashita > uish..ramai gk mnat roti canai..haha

Balas
avatar

a lot of thanks dude!
really appreacite it...

Balas
avatar

a lot of thanks dude!
really appreacite it...

Balas
avatar

a lot of thanks dude!
really appreacite it...

Balas