Aku Sesatkah?

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pengunjung blog. Beradanya aku di sini ialah untuk memberitahu kalian semua bahawa aku akan mula mengadap kertas putih yang dipenuhi dengan tulisan serta nombor serta gambar-gambar a.k.a exam paper pada keesokkan harinya. Kertas pertama yang akan aku conteng ialah subjek Hubungan Etnik yang mana kita perlu mengeratkan lagi tali silaturrahim antara kaum-kaum di Malaysia biarpun kaum itu merupakan kaum minoriti. Kaum minoriti mempunyai haknya sendiri untuk sama-sama majukan negara Malaysia dan mendapat hasil di atas usahanya. Dan, hubungan ini perlulah aku tulis di dalam kertas putih itu nanti. Apakah yang aku taip ni? Abaikannya. Sejak aku menempuh minggu study ini, tidak pernahku buka Friendsterku oleh kerana aku sibuk mengulangkaji di samping melihat perjalanan online game yang aku daftar..hehe. Aku rasa dah dekat seminggu lebih aku tidak membukanya. Bila aku buka sahaja Friendsterku, aku ingatkan adala berpuluh komen ke (macam artis pulak..haha), tengok-tengok ada 1 komen sahaja..haha. Sah aku memang tidak dikenali ramai.

Dengan muka yang excitednya, aku pun pergilah ke group kelas aku, BENE 7 Eleven. Ha, kenapa 7 eleven? Sebab group ini ditubuhkan di depan kedai 7 Eleven..hehe. Taklah, group ini ditubuhkan bagi budak-budak kelas aku yang mana mereka memulakan sesi ijazah pada tahun 2007 dan akan habis pada tahun 2011. Itu memang jangka masa kursus aku akan habis, aku tak ambil kira tahun extend..hehe. Mula-mula aku buka ok la. Keluarlah muka hadapan page group aku.

Muka hadapan group BENE 7 Eleven


Muka memang excitedlah nak tengok posting mereka yang suka paku-memaku, lebih-lebih sha****. Aku pun kliklah pada posting "Jom Sambung Cerita" kerana aku terlalu excited untuk menyambung cerita..haha. Tiba-tiba, aku dibawa ke page ini

Invalid input = Error = Link salah????


Disebabakan Friendster menyediakan kemudahan untuk butang OK itu, aku pun kliklah di situ dengan harapan aku dapat dibawa ke page utama. Lalu, aku dibawa ke sini

Bukankah sepatutnya ada banyak posting di dalam group aku???


Kenapa kosong? Bukankah group aku ini mempunyai banyak topik yang sedang dan hangat dibincangkan..haha. Ada dalam berbelas-belas kot. Tiba-tiba, aku nampak kosong saja. Adakah sudah didelete? Ataupun saja mereka nak takutkan aku? Aku memang berharap agar dapat dibawa ke page utama, lalu aku klik di bahagian "main" itu. Memang aku sangat terkejut dengan apa yang dipaparkan ini.

OMG!! Aku tak pernah tengok group ini.


Bila masalah aku bukak group ni. Aku sesatkah? Atau Firefox sudah sesatkah lalu membawa aku sesat jugak? Atau Streamyx yang sudah sesat membawa aku ke page ini? Atau dunia Internet kini sesat kerana terlalu banyak jaringan yang perlu dibawa sehingga aku pun terkena sekali?
Previous
Next Post »
16 Komen
avatar

ur case sama mcm my case..

cite nya bermula begini pd tghari td..*egege*

sy kena wat pre registration course for next sem in uitm website..
then, after da abis register sume subject, click pd main page..
tibe2 kuar nama lain..not my name..
pelik gak tibe2 kuar nama lain? da arr kuar nama laki plak tuh..sjak ble sy tukar nama ntah..

nper jd camtuh? firefox prob ker?
huhu~

Balas
avatar

C-Ha Nasiha > lor xkn uitm cmtu gk..haha xtau la apa prob..tp xmngkin la firefox sbb dia cme mmbuka lmn web je..hehe

Balas
avatar

haha kesian sesat di alam maya~
bwk peta dn kompas ekk len kali..
haha tade kaitan pn~~

bahana terlalu byk ngadap buku (bajet je)
good luck exam~~

Balas
avatar

haha

de org sesat dlm alam maya..

yeah!!yeah!!

jgn marah..

:p

Balas
avatar

farenheit fan club??
po ko bonda tuuuu..

Balas
avatar

pakey facebook larr abang nasri tewww.. ehehe, me gurau2 jewww

Balas
avatar

macam pelik je... tapi tak pe la
sesat di alam maya je. at least boleh shut down pc. esok2 bila bukak balik dah tak sesat lagi kot..

Balas
avatar

ahahaha kelaka la cite ne,,,cube lain kali la yg tu,,,kelako2..rase nak berguling je gelak,,tp baru rase tau..hiksss

nyway selamat bercinta dengar paper!

Balas
avatar

ak xkan tersesat di grup bene 7eleven sebab aku dah del fster aku..lol

Balas
avatar

hahaha...
ak nk bukak group discussion pon xleh gak...
ilang sume idea aku...
nk paku owg...uhuhu...

Balas
avatar

@♥♥me ~ cik sara

kompas ada ni ha..tp jarum dia xgrak..haha..
tu la..bahana mmbce buku trlalu bnyk..haha

@m[i]era

eleh..kre ada pengalaman tau sesat di alam maya..haha

Balas
avatar

@fjie

tu la fan club utk ko..hahaha

@en_me

facebook tkdew lew...hew hew hew

Balas
avatar

@ije

bleh2..tu bktinya..hehe

@asilah

mngkin kot..kne off pc dlu..mngkin firefox tgh pening mne 1 jln nk ikt smpai sesat..haha

Balas
avatar

@helena's

uish..ni smpai guling2 ni..jgn jatuh dh la..hehe
tgh bercinta dgn exam paper ni..haha

Balas
avatar

@Peja Pepejal

lol..ptut la ko berjinak2 dgn blog..dh dlete fs rpenye..haha

@rumate fjie

xpe2..wt blog pstu leh paku org..haha

Balas