Tukar Title Bar

Di masa aku godek-godek nak cantikkan blog aku, terjumpalah benda ini di tempat aku ambil template ini. Nampak macam cantik saja, aku pun cubalah. Sesiapa yang nak boleh baca..hehe. Biasanya kalau tak silap aku, hampir semua blog yang dihoskan oleh Blogger mempunyai design title bar yang sama, macam ini
Electricity VII: Link
Aku lupa nak buat printscreen sebab aku dah tukar..hehe. Selepas dimasukkan kod, akan jadi begini

Nampak yang bulat hijau itu? Lawa juga kan? Bagi aku lawalah..haha. Cara-cara dia ialah :
  1. Log in ke blog anda dan pergi ke tab Layout dan klik edit html.
  2. Selepas itu, cari kod ini. Biasanya ia terletak di atas.

  3. <title><data:blog.title/></title>

  4. Kemudian, tukar kod tersebut dengan kod ini :

  5. <b:if cond='data:blog.pageType == "item"'>
    <title><data:blog.pageName/> | <data:blog.title/></title>
    <b:else/>
    <title><data:blog.pageTitle/></title> </b:if>

  6. Preview dahulu, kalau ok boleh save.
  7. Boleh juga letak apa-apa perkataan atau nak susunan ayat itu pun boleh. Janji kena faham kod itu kalau tak, hancusssss..haha
Ambil dari : Blogger Template
Previous
Next Post »
0 Komen